Anasayfa » Haberler » china Today Dergesi kapandı

china Today Dergesi kapandı

2010’un Ekim ayında büyük umutlarla yayın hayatına başlayan“China Today Türkiye” dergisi, birkaç ay önce sessiz sedasız kapandı. Fasılalı biçimde ancak yedi sayı yayımlanabilen derginin çıkışı da iddiasının ve gücünün aksine hayli sessiz olmuştu ama bu kadar kısa süre içinde böylesi bir başarısızlığın yaşanabileceği başta Çinliler olmak üzere kimsenin aklına gelmemişti.

“China Today”, Çin’i dünyaya tanıtan resmi bir yayın organı olarak çok uzun yıllardır İngilizce, İspanyolca, Fransızca, Almanca, Rusça, Arapça ve Çince olarak yayımlanan aylık bir dergi. Örneğin İngilizce ve İspanyolca versiyonlar 50 yılı aşkın süredir 40 kadar ülkede kesintisiz biçimde her ay okurlarıyla buluşuyor. Diğer dillerdekiler de öyle… Dergi, önemli bir haber ve yorum kaynağı olarak her ülkede saygın ve ciddi bir konuma sahip.

“China Today Türkiye”, diğer ülkelerdeki versiyonlardan farklı olarak yalnızca “China Today”den değil, “China Pictoral” ve “Beijing Review” gibi dergilerden de yazı ve fotoğraf desteği alabilme olanağına sahipti, yani üç Çin dergisinin bileşimi niteliğiyle çok önemli avantajları vardı. Derginin yüzde 75’i orijinal versiyondan yapılan çevirilerden, yüzde 25’i de Türkiye’de hazırlanan güncel haber ve yorumlardan oluşuyordu. Ancak Çin’in tüm dünyada sorunsuz olarak yayımlanan dergisi, Türkiye ayağında daha hazırlık süresinde başlayan ve bir türlü çözülemeyen akıl almaz organizasyon ve yönetim sorunları nedeniyle, deyim yerindeyse yelkenlerini açmaya bile fırsat bulamadan alabora oldu gitti.
Çıkış duyurularında, “Türk iş dünyasının Çin ekonomik, kültürel, sosyal bilgi ihtiyacını karşılayacak güvenilir bir dergi olacak… Türkiye, ülkemizde Çin ile ticaret yapmak isteyenlerin kılavuzu, gözcüsü ve sözcüsü olmayı hedefliyor” denmişti. Ama dergi ne yazık ki limandan bile dışarı çıkamadı. 10 bin basılıp 300-400 civarında sattı, yalnızca bir (1) abonesi vardı, neredeyse hiç reklam alamadı, telefonları yalnızca alacaklı matbaacılar ve dağıtımcılar tarafından aranıyordu, yedi sayı boyunca dört yayın yönetmeni değiştirdi vs. vs… Kısacası, Türk-Çin ilişkilerindeki en büyük başarısızlıklardan biri olarak tarihe geçti. İspanyolca, Fransızca, Almanca, Rusça, Arapça yayımlanan “China Today” dergileri, Çin’i dünyaya tanıtmayı sürdürüyor ama Türkçe olanı bir yaşını bile göremedi.

Hakkında admin

Cevapla

x

Check Also

ABD: Çin’in komşuları sindirme politikalarından endişe duyuyoruz

ABD’li üst düzey yetkililer, Çin ve Hindistan askerlerinin arasında çatışmaların yaşandığı Ladakh bölgesindeki gelişmeleri yakından ...

Çin’in kamplarda tuttuğu Uygur Türkleri BBC’ye konuştu: ‘Sistematik tecavüz ve işkence vardı’

Matthew Hill, David Campanale ve Joel Gunter / BBC News BBC’nin elde ettiği yeni veriler, Çin’de Sincan Özerk Bölgesi’nde ...

Katil Çin’in Türkiye Büyükelçiliğine Uygur Türklerinden tepki

Katil Çin’in Türkiye Büyükelçiliği, mağdur Uygurların yaptığı haklı eyleme için skandal bir açıklama yayınladı. eyy ...

hadsiz Çin Büyükelçiliği Uygur Türkleri konusunda Saadet partisini hedef aldı

Katil Çin’in Türkiye Büyükelçiliği, mağdur Uygurların yaptığı haklı eyleme için skandal bir açıklama yayınladı. Yapılan ...

ABD’den Çin’e Uygur Politikası Uyarısı

ABD Dışişleri Bakanı Antony Blinken, Çin yönetimine Uygurlar, Tibetliler ve Hong Konglular’a karşı baskıcı politikalarıyla ...

5 şubat Gulca katliamı ve Doğu Türkistan’ın son durumu ile ilgili basın açıklaması gerçekleşti

5 şubat Gulca katliamı ve Doğu Türkistan’ın son durumu ile ilgili basın açıklaması gerçekleşti 5 ...

Uygur Türkler üç kuruşluk ticarete feda edilemez

Ahmet B Arcilasun Bugüne kadar dinlemeyen varsa mutlaka dinlemelidir; Uygur kızı Nursimangül Abdurreşid’i mutlaka dinlemelisiniz. ...

TBMM TV o yayını neden kesti?

Habertürk yazarı Kübra Par, İYİ Parti lideri Meral Akşener’in grup toplantısında kürsüye 3 yıldır ailesinden ...

Nursimangül: Dünya neyi bekliyor?

Mehmet KARA Koronavirüs musîbetini dünyanın başına saran Çin, diğer yandan da dünyanın gözü önünde Uygurlara ...